Waktu Solat

Niat Mengambil Wudhu Dan Bacaan Doa Selepas Wudhu (Jawi Dan Rumi)

Posted by

Bacaan Niat Wudhu 1

“Nawaitu Raf-‘Al Ĥadathil-‘Aşġari Li-LLâhi Ta-‘âlâ“
Maksudnya:
 Sahaja aku mengangkat hadas kecil kerana ALLâh Ta‘âlâ

Bacaan Niat Wudhu 2
“Nawaitu Uuđu-'A Li-LLâhi Ta-‘âlâ” 
Maksudnya:
 Sahaja ku mengangkat Wudhu kerana ALLâh Ta‘âlâ 


Doa Selepas Wudhu
'Ash-Hadu 'Allâ 'ilâha 'illâ-LLâh, Waĥdahu Lâ-Shariika-Lah, Wa 'Ash-Hadu 'Anna Muĥammadan ‘Abduhu Wa RasuuLLuh. ÂLLâhummaj ‘Al-Nii Minat-Tawwabiin, Waj-‘Al-Nii Minal-Mutaţahiriin, Waj-‘Al-Nii Min-‘Ibadikaş-Şâlihiin
Maksudnya:
✐ “Aku naik saksi bahawa tiada Tuhan yang disembah melainkan Allah, Dan Tiada sekutu baginya-Nya. dan aku naik saksi bahawa Nabi Muhammad itu hamba-Nya dan Pesuruh-Nya. 

✐ "Ya Allah! jadikan aku dikalangan orang yang bertaubat dan jadikan aku daripada orang yang menjaga kesucian dan jadikan aku daripada hamba-Mu yang soleh.”


FOLLOW and JOIN to Get Update!

Social Media Widget SM Widgets




Demo Blog NJW V2 Updated at: 4:48 PM

42 comments:

  1. Saya kena hapai dalam kelas thanks

    ReplyDelete
  2. Saya kena hapai dalam kelas thanks

    ReplyDelete
  3. terima kasih atas perkongsian ilmu ... alhamdulillah

    ReplyDelete
  4. Thnks sye bru msuk islam... Thnks sgt

    ReplyDelete
  5. Sgt2 berguna.. Terima kasih atas perkongsian

    ReplyDelete
  6. Doa slps wudhuk tu mmg kna bca ke?

    ReplyDelete
    Replies
    1. x wajib baca doa selepas wudhu tu.. tpi hukumnya sunat.. dpt pahala kalau kte baca dan amalkan 😊

      Delete
  7. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  8. Alhamdulillah. Terima kasih atas perkongsian.

    ReplyDelete
  9. Apa beza niat 1 dan 2? Mana mana boleh baca?

    ReplyDelete
    Replies
    1. niat 1 niat 2 sama je....bole baca mana mana

      Delete
  10. Terima kasih ke atas ilmu.. sangat bermakna..bru memeluk islam.
    semoga sentiasa diberkati Allah selalu.Aamiin

    ReplyDelete
  11. Niat ambil wudhu ni memang betul2 tepat ke takda salah

    ReplyDelete
    Replies
    1. InsyaALLAH..saya ada baca niat wudhu nie dalam buku panduan solat..memang sama

      Delete
  12. Bole baca doa selepas wuduk ke dalam tandas/kamar mandi?.

    ReplyDelete
    Replies
    1. tidak boleh ...kerana tandas tu tempat syaitan

      Delete
  13. Thanks, I needed this for "Ugama". Yr 6

    ReplyDelete
  14. Klo kta x bca doa selepas wuduk tu xpa ke?

    ReplyDelete
  15. Terima kasih..umur 26 baru sibuk nk hafal..bertapa jahil nya aku ya allah..

    ReplyDelete
  16. Kalau niat wudhuk tu salah satu je kan?

    ReplyDelete
  17. bagaimana dengan tata cara Wudhu tanpa membaca doa disetiap gerakannya, ini sangat merepotkan

    ReplyDelete

Orang Dengki, Jangan Dipedulikan ᴴᴰ | Habib Ali Zaenal Abidin Al-Hamid

Calender ISLAMIC

Powered by Blogger.

Masa Itu Emas

Info Pelawat